فول آلبوم مهدی درمیانی فول آلبوم مهدی درمیانی .

فول آلبوم مهدی درمیانی

دانلود آهنگ بختیازی شیر علی مردون مسعود بختیاری

دانلود آهنگ بختیازی شیر علی مردون مسعود بختیاری

دانلود کنید و گوش دهید به ترانه شیرعلی مردون از مسعود بختیاری با کیفیت اصلی

Exclusive Song: Masoud Bakhtiari | Shir Ali Mardoon With Text And Best Direct Links In YekMusic

دانلود ریمیکس جدید حمید هیراد نه

 

قوم بختیاری یکی از اقوام بزرگ و اصیل ایرانی است که در طول تاریخ نقش مهمی ایفا کرده‌اند و آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند.

ایران از تنوع قومیتی عظیمی برخوردار است و قوم بختیاری یکی از اقوام بزرگ و اصیل ایرانی محسوب می‌شود. قلمرو قوم بختیاری در دامنه کوه‌های زاگرس و در جنوب غربی ایران است. جایگاه این قوم در بین جنگل‌های بلوط در طبیعتی مسحور کننده و کوه‌هایی پر از برف با رودخانه‌ها و آبشارهایی چشم‌نواز قرار دارد. کوچ‌نشینی قوم بختیاری و آداب و رسوم مربوط به آن، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی سرزمین بختیاری به‌حساب می‌آید.

قلمرو ایل بختیاری بین استان‌های اصفهان و خوزستان قرار گرفته است. این سرزمین از سمت شمال به لرستان، از سمت شرق به اصفهان و چهارمحال، از سمت جنوب به کهگیلویه و بویراحمد و از سمت غرب به خوزستان محدود می‌شود. کوه‌های زاگرس از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده‌اند و سرزمین بختیاری را به یک بخش کوهستانی ییلاقی و یک بخش جلگه‌ای قشلاقی تقسیم می‌کنند.

ایل بختیاری به دو دسته بزرگ هفت لنگ و چهار لنگ تقسیم می‌شوند. نگاهی به منابع تاریخی مشخص می‌کند که وجه تسمیه این تقسیم‌بندی در قوم بختیاری، بر اساس دریافت مالیات در دوره صفویه بوده است. این موضوع، یکی از روایاتی است که دراین‌باره ذکر شده است. به گفته منابع، مالیات‌گیری آن دوره در عصر صفویه، بر اساس شمار نفرات و دام‌ها صورت می‌گرفت. بر این اساس، از بخشی که دام بیشتری داشتند، مالیات بیشتر و از بخشی که دام‌های کمتری داشتند، مالیات کمتری گرفته می‌شد.?


برچسب: موسیقی، موزیک، آهنگ، سونگ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۰۵:۱۸ توسط:iman موضوع: نظرات (0)